
Home
Wie zijn we?
Hoe werken we?
Wanneer schakelt u ons in?
Wilt u een melding doen?
Contact
Verhaal van een cliënte
Colofon
Disclaimer
Hoe werken we?
» Na een melding bekijken we eerst of we de zaak zelf gaan behandelen, alleen advies geven of de zaak doorverwijzen naar een andere hulpverleningsinstantie. Zie ook de pagina Wanneer schakelt u ons in?
» Wanneer we zelf aan de slag gaan, dan doen we dat bij voorkeur op locatie en indien mogelijk met medewerking van mensen uit de directe omgeving (familie, buurtbewoners).
» In overleg met alle partijen kijken we naar het probleem en gaan we na welke oplossing het beste is. Dat kan zijn ondersteuning, begeleiding of opvang.
» We gebruiken daarbij de mogelijkheden binnen de GGZ Oost Brabant, Novadic-Kentron of Stichting Maatschappelijke Opvang Helmond e.o. Daarnaast regelen we contacten met bijvoorbeeld de huisarts, sociale dienst, thuiszorg, woningbouwvereniging of andere instellingen.
» Ons doel is hoe dan ook te komen
tot een aanvaardbare leefsituatie voor zowel de persoon in kwestie als
voor de directe omgeving.
![]() |
![]() |

![]() |
![]() |